Lionsclub Wisch ‘de Hamelandse Marken’ schenkt cheque aan Grenslandmuseum

President Erik Wildenbeest van de Lionsclub Wisch ‘de Hamelandse Marken’ overhandigde vrijdag 27 september een cheque van duizend euro aan het Grenslandmuseum. Voorzitter Marijke Verschoor-Boele nam de cheque in ontvangst tijdens een kleine bijeenkomst.

Wildenbeest vertelde dat de wijnactie van de Lionsclub dit jaar tijdens de Grensmarkt een mooi bedrag had opgeleverd. “Met het bedrag kan de Lions zo het educatieve programma van het Grenslandmuseum ondersteunen. Aangezien we bezig zijn om de ‘Rijkskamer’ in het museum opnieuw in te richten en de verhalen van de grens meer interactief te maken, is het bedrag een welkome aanvulling”, vertelt voorzitter Verschoor-Boele van het museum.
“Het museum is al heel informatief en we hebben veel informatie in een nieuw jasje gestoken, maar we willen graag meer interactief worden zodat het jonge mensen ook meer aanspreekt. Wanneer je actief met iets bezig bent, blijft de informatie ook langer opgeslagen. We hebben een speciaal bureau in de arm genomen om voor ons een programma te ontwikkelen. Het wordt ook meertalig, zodat ook buitenlandse bezoekers de verhalen van de grens meekrijgen. Zelf hebben we al een leuke speurtocht ontwikkeld, maar er is nog zoveel meer te ontdekken over het leven op en rond de grens. We willen de schooljeugd zo een mooi educatief programma kunnen aanbieden.”

Tekst De Band – Iris Jansen, foto Frank Vinkenvleugel